Saturday, October 9, 2010

'Kita mampu capai sasaran'

Bismilahirrahmanirrahim..


Subhanalah, Alhamdulillah, Laailahaillallah, Allahu Akhbar.. Aku menyambung tirai kalamku dengan melafazkan rasa syukur ke hadrat Allah SWT.. Semoga penulisanku kali ini dapat terus memperbaiki akhlaq dan peribadiku dalam meggapai redhaNya, insyaAllah..


Tidak tahu apa yang aku cuba mahu singkap di sini kali ini, cuma perasaanku agak bercelaru tika ini.. Bukan apa, rasa sedihku masih terkesan dalam diriku, tetapi kadangkala aku masih boleh bergelak ketawa bersama-sama rakan taulan.. Mungkin ada yang konfius dengan diriku ini kerana ada waktu aku akan berkelakuan seperti short circuit, dan ada kalanya aku akan berkelakuan seperti open circuit.. Entah mengapa diriku jadi begini..


Pagi ini, aku sempat luangkan waktu untuk membaca akhbar secara online.. Dalam banyak2 post, aku tertarik untuk berbicara mengenai satu tajuk dalam akhbar tersebut, iaitu tajuk post aku kali ini..


Entah bagaimana lagi mahu aku gambarkan perasaanku tika membaca tajuk ini.. Aku memang suka melontarkan persoalan2, tetapi tidak pula aku praktikkan dalam kelas.. mengapa ya..?? aku pun pelik dengan diriku ini.. perlu diperbaiki lagi, insyaAllah..



Berbalik kepada tujuan penulisanku kali ini, aku mahu mengutarakan, bukan mengbaratkan, mengtimurkan, atau mengselatankan (apa yang aku merepek ini..??)  persoalan..






Apakah sasaran kita yang sebenar..??
Apakah tujuan hidup kita yang sebenar..??
Bagaimana kita mahu mencapai sasaran tersebut..??
Tiada yang benar melainkan yang benar-benar sahaja persoalanku kali ini..






Wallahu'alam..





3 comments:

Hanis Amanina said...

tak paham. T___T'

Abdullah Shazmeer said...

xpaham..??
haa, mknenye ak da brjye lontarkan persoalan..

xde kne mngene pown tajuk kt paper 2 dgn pe isi yg ak cbe smpaikn..
juz nk swuh kte brfkir, rnungkan ape tjuan hdup kte yg sbnar..

klu atlit m'sia g india sbb nk cpai sasaran 10 emas, kite idup lak utk ape..?? pe mtlamat kte..?

fkir2kan, rnung2kan n slamat bramal..=)

Hanis Amanina said...

yea, i got it :)