Saturday, May 8, 2010

Alhamdulillah... Selesai sudah...

Bismillahhirrahmannirrahim..


Aku mengharapkan keredhaanMu dalm penulisanku ini Ya Allah.. Alhamdulillah, setelah 3 semester belajar di UIA PJ, akhirnya aku telah pun tamat pengajianku dan peperiksaanku di sini.. Tapi, masih ada yang merunsingkan pemikiranku tika ini.. Risau memikirkan apa yang bakal terjadi kepadaku selepas ini.. Hal ini demikian kerana (ceh, macam nk buat karangan pulak.. haha..), aku tidak dapat menjawab soalan calculus tadi dengan baik.. Masa yang diberikan adalah 3 jam, tapi dalam 2 jam yang pertama aku seolah2 "blur" dengan soalan2 yang ditanya.. Hanya dalam 1 jam yang terakhir sahaja, baru aku memanfaatkan ruangan jawapan yang aku terima, itupun setelah aku membuat langkah penyelesaian dengan cara aku tersendiri, tidak seperti yang diajar oleh murabbiku.. Ya Allah, permudahkanlah perjalanan hambaMu ini dalam mencapai redhaMu..


hmm, walau apapun, mengikut jadual, insyaAllah aku telah menamatkan pengajianku di UIA PJ.. Alhamdulillah... Now, i'm focusing on speaking test (MUET) that will be held on 12 May... May Allah Bless me and all of the students.. =)


InsyaAllah, esok nak balik rumah dengan menaiki motor... Hah..?? Motor.?? Trauma... (-_-)
Kecederaan pun baru  nak sembuh.. Tapi, insyaAllah, hanya Allah yang mampu memberi manfaat atau mudharat kepada hamba2Nya, as long as kita semua meletakkan kebergantungan kita hanya kepadaNya.. Wallahu'alam.. =)

2 comments:

Ummu Humaira' said...

insyaAllah, Allah bersamamu..
psl math 2, tawakal adlh plg baik 4 da time being, don't think 2 much on that.
btw, gud lark with ur speaking,
ha, juz as an advice, speak, speak n speak. contribute during the discussion, don't be 2 pasive n don't be 2 dominant also, nnt org xske.

Abdullah Shazmeer said...

insyaAllah, a good advices for me.. barakallahufiki..